Přeprogramoval někdo letadlu GPS? Shodné indicie se „ztraceným“ letadlem MH370!
Španělský dispečer prozradil, že let MH17 doprovázely ukrajinské stíhačky. Kyjev totiž oznámil pád stroje moc brzy. Amatérské video navíc vnáší pochybnosti o sestřelení stroje raketou, letadlo vybuchlo až po dopadu. Jen pro zajímavost: Všimli jste si číselné symboliky celé tragédie? Let MH17, letadlo Boeing 777, zřítilo se dne 17. 7. tohoto roku 2014, když sečtete čísla roku 2014, dostanete opět číslo 7. Jsou lidé, kteří věří, že čísla mají souvislost s velkými katastrofami. Otázkou ale je, zda jde pouze o shodu náhod anebo o smysl pro černý humor toho, kdo za sestřelením letadla stojí… i takových detailů je dobré si všímat.
Proč letěl let MH17 jinudy?
Let MH17 měl velkou navigační odchylku od běžného letového koridoru nad Ukrajinou. Než stroj vstoupil do letového prostoru Ukrajiny, kopíroval let běžně obvyklou letovou trasu. Odchylovat se začal náhle až nad Ukrajinou. Tady se opět dostáváme ke kauze letu MH370 z března tohoto roku. Pokud opravdu má Boeing 777 v softwaru nějaký „heartbleed bug“, programovací zneužitelnou chybu ve Fly-by-Wire systému letadla, která umožňuje útočníkovi na dálku pozměnit letovou dráhu stroje anebo v tichosti překalibrovat GPS navigační software letadla, potom je naprosto logické, proč stroj změnil svoji trasu, což neučinilo ani jedno z letadel, která koridorem prolétla před ním.
Sestřelení malajského letounu zřejmě léčkou na Rusko, záminka k třetí světové válce?
Sestřelený let MH17 – architektura provokace a informace, které média opomíjí
Pokud došlo k dálkovému překalibrování GPS navigace v letounu, znamená to, že byl stroj úmyslně naveden nad území povstalců. Je naprosto vyloučené, aby za podobnou akcí stála jenom kyjevská vláda, anebo dokonce povstalci. Zde by musely zasáhnout americké zpravodajské služby, dost možná tytéž služby, které stojí za bezprecedentním únosem letu MH370 z jara tohoto roku.
Navigační zmatení
Už včera zazněly zprávy, že v blízkosti letu MH17 se nacházely ukrajinské stíhačky nebo že v dosahu stroje letělo i jiné, další letadlo, které ho sledovalo celou dobu. To by potvrzovalo teorii o elektronickém útoku na letoun, konkrétně na jeho GPS systém. Jak je totiž už nějakou dobu známo, signál GPS se dá snadno „fejkovat“, kdy zařízení z vašeho přijímače nezískává údaje ze skutečných satelitů, ale z vysílače útočníka ve vaší rádiové blízkosti.
Mladý student z Texasu dokázal takto převzít kontrolu nad jachtou za osmdesát milónů dolarů. Pokud vám spadla brada, že tohle dokázal studentík z Texasu, tak si jen těžko představíte, co asi dokážou americké tajné služby s neomezenými rozpočty.
Útok využívá zranitelný design GPS systému, který nepoužívá zabezpečenou identitu vysílače (podobně zranitelná je GSM síť, ale u ní je to spíš úmyslný záměr, aby orgány státního režimu mohly v případě potřeby „fejkovat“ BTS věže a odposlouchávat sledované osoby, které často mění telefony a čísla). Pokud je takto zranitelná GPS síť, stačí vyslat do vzduchu letadlo s vysílačem falešného GPS signálu a pokud bude letadlo v blízkosti sledovaného stroje, napadené letadlo začne přebírat GPS signály od nejsilnějšího zdroje GPS údajů v blízkosti, tedy z falešného vysílače umístěného na palubě letadla letícího v závěsu pár kilometrů za ním.
Jak „ztratit“ dvě letadla
Napadený stroj poté můžete odklonit naprosto kamkoliv, bez vědomí pilotů, neboť na displeji GPS navigace v kokpitu nikdo žádnou odchylku od kurzu neuvidí. Navigace totiž získává překalibrované GPS souřadnice od útočníka v reálném čase. I proto je namístě podezření, že stejný útok na GPS mohl proběhnout i při únosu stroje MH370 v březnu. V tom případě by piloti nemohli tušit, že jejich GPS modul v letadle sice ukazuje původní trasu směrem na Thajsko, ale stroj ve skutečnosti už letí úplně jinam. Navíc se vše odehrálo v noci, takže i kdyby se stroj otočil pětkrát kolem dokola nad mořem, piloti nic neuvidí, tedy s výjimkou Měsíce a hvězd – ale pokud je vysoká oblačnost, piloti neuvidí opravdu nic.Pokud ale jde o odchylku z letového kurzu nad Ukrajinou, která není prudká a velmi výrazná, nemají piloti ani za dne šanci zjistit, že stroj letí fyzicky trochu jinam, než kam ukazuje „zfalšovaná“ GPS navigace, která přebírá podvržené a překalibrované GPS souřadnice z falešného GPS vysílače. Zvláště, když stroj letí ve výšce přes 10 kilometrů.
Zdroj: protiproud.cz
Komentáře: