6 řidičských zlozvyků, které vám zničí auto i rozpočet
Čím déle řídíte, tím více zvyků máte. Naneštěstí, jak to už bývá, některé jsou dobré a některé špatné.
Řidiči, kteří jsou o něco zkušenější, se jich zbavují obtížnější, ale některé zlozvyky jsou tak špatné, že byste se jich měli zbavit ihned, protože škodíte vlastnímu autu a zejména své peněžence.
Odkládání ruce na řadicí páku
Nejběžnější zlozvyk, jaký se mezi řidiči vyskytuje. Řidiči si z řadicí páky manuální převodovky udělali opěrku, ale s tím byste měli okamžitě přestat. Poškození, které autu hrozí, je totiž zejména dlouhodobé. Jakékoliv nerovnosti či díry na cestě hýbou vámi a tím pádem i vaší rukou. Pohybem ruky s pákou dopředu či dozadu dochází ke kontaktu řadicí vidlice a rotující řadicí objímky, která se častým třením může sedřít.
Ignorování podezřelých zvuků
Jemné skřípání či jakékoliv jiné podezřelé zvuky mohou naznačovat poruchu. Mnoho řidičů zvykne to zvykne ignorovat, a to může mít za následek zkažení auta uprostřed cesty. Jakmile začne vaše auto vydávat neobvyklé zvuky, pro jistotu si ho nechte zkontrolovat u odborníků.
Doplňování paliva, když je už na dně
Mnozí řidiči odkládají doplňování paliva až do chvíle, kdy v nádrži zůstane jen několik litrů pohonné hmoty. Pokud ale auto delší dobu stojí, mohou se v palivové nádrži tvořit sedimenty, které pak zanášejí palivový filtr. Během zimních měsíců se v téměř prázdné nádrži může tvořit vodní kondenzát a ten může poškodit motor a to zejména u dieselových aut.
Nepoužívání ruční brzdy
Pokud máte auto s automatickou převodovkou a zaparkujete s ním v kopci, celá zátěž padne na parkovací převod, což zatíží výstupní hřídel. Abyste bezpečně zaparkovali na strmé cestě, stiskněte brzdový pedál a páku dejte do parkovacího stupně. Potom zatáhněte ruční brzdu a pomalu uvolňujte pedál.
Jízda se studeným motorem na vysokých otáčkách
Většina moderních motorů zahřívání nepotřebuje. No pokud máte dieselový motor, během zimních dní byste neměli vytáčet otáčky nad hranici dvou tisíc. Pokud ven mrzne, je dobré nechat motor běžet na volnoběh jednu až dvě minuty předtím, než se pohnete.
Neustále brzdění dole kopcem
Mnozí řidiči mají ve zvyku držet nohu na brzdě pokud jdou dolů z kopce namísto toho, aby si podradili. Neustále brzdění může vést k přehřátí brzdových destiček a kotoučů. Pokud si však podřadné, motor brzdí sám a vy tak šetříte brzdový systém a také palivo
Zdroj: 1
Komentáře: