Korporace občanům: nemáte právo vědět, čím vás zabíjíme

Napsal Svět kolem nás dne . Kategorie Zahraniční Počet zobrazení:: 14736

Celkem 22 výrobců žádá vyškrtnutí svých jedovatých produktů z oficiálního katalogu nebezpečných výrobků. Firmy přišly s fintou "obchodního tajemství", které prý zabraňuje zveřejnění složení výrobku.

Jistě jste si z našich článků všimli, že stát Kalifornie v USA jednoznačně vede ligu za ekologické zákony. Vinou masivního lobování Monsanta zde sice neprošlo referendum o povinném štítkování potravin (Prohrané referendum o GMO), ale i tak se zde dějí věci. Kalifornští aktivisté prosadili v roce 2005 zákon zvaný California Safe Cosmetics Act.

Tento zákon nařizuje všem kosmetickým společnostem, že musí zveřejnit na svých výrobcích látky, které způsobují rakovinu nebo mohou vést k poruchám plodu. Velké drogerijní společnosti jako Procter&Gamble, CTFA a další investovaly celkem 700.000 dolarů do masivního lobbingu proti přijetí zákona. Nepovedlo se, proto kalifornské ministerstvo (California Department of Public Health) v souladu se zákonem zřídilo databázi toxických produktů ve výrobcích. Klikněte si na stránku a zadejte jméno výrobku a dostanete výpis škodlivých látek.

Podobnou, ale o něco rozšířenou databázi vytvořila i aktivistická ekologická organizace Women’s Voices for the Earth. Aktivistky odvážně, leč logicky, tvrdí, že jedovaté chemikálie nemají co dělat v produktech pro ženy. V USA je navíc kontrola potravin a kosmetiky mnohem méně přísná, než v EU. Viz seznam použitých chemikálií v mase a potravinách, které jsou podle EU zakázány (Současná koncepce transatlantického trhu nás může jednou zabít).

Ovšem americké korporace vyrábějící zkrášlovače a domácí chemii jsou jiného názoru. Tento týden se obrátilo celkem 22 výrobců na kalifornské ministerstvo zdravotnictví a žádají vyškrtnutí svých jedovatých produktů z katalogu nebezpečných výrobků. Jde celkem o 1500 výrobků, které figurují na listině ohlášené smrti. Seznam není dobrou reklamou. Firmy přišly s fintou "obchodního tajemství", které prý zabraňuje zveřejnění složení výrobku. Je to mnohem jednodušší a lacinější, než měnit složení jedovatého výrobku. Zákazníky ať vezme čert, uvedené firmy mají v USA faktický monopol na trhu.

Když se rýpne do lejna, začne smrdět. Ideální stav vládne u nás, kde o složení výrobků nevíme skoro nic, a navíc to nikoho nezajímá. Stát naše zdraví také nezajímá, pokud zrovna nepijeme metylalkohol. Takže se pomalu zabíjíme, ani o tom nevíme. A díky nové EU a její snaze o vytvoření transatlantického obchodu bude podobné svinstvo zabíjet celoplanetárně a bez možnosti odvolání na úrovni státu. Viz článek Transatlantický trh je hrozba pro EU se současným demokratickým deficitem.

[zdroj]

Komentáře:

Loading...

Webový portál Svethostingu.info ukládá soubory cookies, které pomáhají k jeho správnému fungování. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.