Bývalý šéf francouzských leteckých společností: Let MH-370 „byl sestřelen americkou armádou.“
Bývalý výkonný ředitel francouzské letecké společnosti a spisovatel Marc Dugain tvrdí, že Spojené státy pravděpodobně sestřelily let MH-370 Malajsijských aerolinií a vše ututlaly, čímž se vysvětluje zmizení letadla. V šesti stránkové publikaci, která vyšla ve francouzském týdenníku Paris Match, Dugain tvrdí, že Boeing 777 se mohl dostat do potíží a jakmile se přiblížil k vojenské americké základně na britském území Diego Garcia v Indickém oceánu, tak byl sestřelen. Americké síly se mohly obávat, že letadlo je dalším pokusem ve stylu 11. září jako útok na základnu, uvedl Dugain.
„Je to velmi silná vojenská základna. Je překvapivé, že Američané ztratily všechny stopy tohoto letadla. Aniž by se jednalo o konspirační teorii, existuje možnost, že Američané tento letoun zastavili,“ uvedl Dugain na webové stránce The Local.
Dugain uvedl, že existují svědci na Maledivách, nejbližším ostrově od Diego Garcia, který leží asi 500 kilometrů na sever, kteří tvrdí, že viděli „obrovské letadlo letící v opravdu nízké výšce“ s logem Malajsijských aerolinií směřující k základně Diego Garcia.
V srpnu, britský deník Daily Mirror oznámil, že let MH-370 směřoval k malému ostrovu v Indickém oceánu zvaném Diego Garcia, ale americké velvyslanectví v Kuala Lumpur tuto informaci popřelo. Mluvčí amerického velvyslanectví v Malajsii řekl v té době místním novinám Star, že „nic nenasvědčuje tomu, že by let MH-370 letěl někde poblíž Maledivů, nebo Diego Garcia.“
A dodal: „Let MH-370 nepřistál na Diego Garcia.“
Dugain uvádí, že letadlo, které 8. března zmizelo s 239 lidmi na palubě a mělo letět z Kuala Lumpur do Pekingu, mohlo být uneseno na dálku a pak navigováno k základně Diego Garcia.
Dalším vysvětlením, jak uvádí, je to, že možný požár na palubě mohl přinutit posádku vypnout všechny elektrická zařízení, a pokračovalo na autopilota s pasažéry, kteří již byli všichni udušeni.
Výpovědi svědků na Maledivách byly potlačeny, uvedl Dugain a dodal, že byl osloven britským zpravodajským důstojníkem, který jej varoval o možných rizicích, pokud se bude snažit zjistit, co se opravdu stalo s letem MH-370. Jelikož ostrov vlastní Britové, tak je zřejmé, že budou chtít jakýkoliv incident ututlat, uvedl Dugain.
USA neustále popírají, že mají jakékoliv informace o osudu letadla, ale Dugain pochybuje o tom, že USA, které jsou „vybaveny nejlepší technologii na světě,“ by mohly ztratit stopu 63-metrového objektu.
Sir Tim Clark, generální ředitel společnosti Emirates Airlines, která je největší na světě, v říjnu uvedl, že si myslí, že informace o tom, co se stalo s osudovým letadlem, tají někteří lidé, a že i kdyby byly všechny jeho elektronické komunikační systémy vypnuté, letadlo by bylo stále sledovatelné silným vojenským radarem.
Existuje řada teorií o tom, co se mohlo stát se ztraceným dopravním letadlem, některé z nich se více podobají věcem z thrillerů, než vyšetřování leteckého neštěstí.
Britský novinář a spisovatel Nigel Cawthine prohlásil, že letoun mohl být sestřelen kvůli probíhajícímu vojenskému cvičení vedeného Thajskem, Japonskem, Indonésii, USA a Čínou v Jihočínském moři.
Teorie ještě více přitažené za vlasy, že let MH-370 mohl letět na sever ve stínu jiného letadla, aby se vyhnul odhalení radaru před přistáním na letišti v severovýchodní Číně, Kygryzstánu, nebo Turkmenistánu.
Třetí tvrzení je, že mohlo jít o zpackaný pokus o únos. Analýza radarových dat ukazuje, že letadlo začalo nevyzpytatelně stoupat až do výše 14 kilometrů před rychlým poklesem na velmi malou výšku.
Piloti mohli takto letět, aby dezorientovali únosce, nebo sami únosci mohli letět letadlem až do této výšky, aby zabili cestující odtlakováním kabiny a následnou ztrátou kyslíku, zatímco oni měli přístup k jinému zdroji kyslíku. Podle této teorie se jim pokus nezdařil a únosci omylem zabili i sami sebe.
V říjnu bylo šetření výhradně zaměřeno na podvodní vyhledávání. Od 17. prosince bylo prohledáno 11000 km2. Hledání v jihozápadní části Indického oceánu bylo vedeno třemi plavidly a očekává se, že bude dokončeno v květnu 2015.
Komentáře: