Francouzský supermarket přišel na to, jak prodávat „nevzhledné“ produkty. Inspirují se i Češi?
Přiznejme si to: Na vzhledu jídla nám některým záleží zhruba stejně, jako na jeho chuti či nutričních hodnotách.
U jídla existují zřejmé smyslové aspekty, které nelze popřít: pach, struktura, barva. Ovšem fakt, že naše jídlo není zrovna krásné, nás neodradí od toho ho sníst. Na druhou stranu, je absurdní si uvědomit, že jsme určitou potravu, což je esenciální a nezbytná složka k našemu přežití, ochotni odmítnout jen kvůli podobným dojmům.
Vstupte do praktického světa a pragmatismu - s divně tvarovaným ovocem či zeleninou není nic špatně. Francouzský řetězec supermarketů Intermarché začal kampaň proti plýtvání potravinami a pustil se realizace inovativního marketingového přístupu - až 30% sleva na podobně deformované ovoce/zeleninu.
Tento krok skýtá hned několik výhod: lokální farmáři prodávají to, co by se jinak mohlo považovat i za odpad, supermarkety vydělávají peníze na nových produktech a spotřebitelé dostanou zdravé jídlo se skvělou slevou.
Jedinou překážkou bylo naaranžování, neboť někteří „snobští“ zákazníci si nechtějí kupovat podivně tvarované ovoce. I tento problém ale Intermaché vyřešil.
Sláva pro neslavné
Nazývají se "Neslavné ovoce a zelenina" a disponují v obchodech vlastní uličkou. Na počátku se k nim zákazníci moc neměli, ale jakmile přišla zábavná kampaň, více a více lidí se začalo odhodlávat.
Plakáty ohyzdných pomerančů, vtipných brambor, ošklivých mrkví, pokažených citronů a groteskních jablek brilantním způsobem ukázaly, jak vzhled jídla vůbec nesouvisí s jeho hodnotou co se týče chuti či zdraví. Reklamy se uchytily.
Supermarkety nabídly ochutnávky jídel připravených z nehezky vypadajících produktů aby dokázaly, že chutnají stejně tak dobře, jako jejich „normální“ protějšky. I kdyby to pro někoho měl být problém, po rozkrájení a úpravě vypadají už úplně stejně...
Prodej těchto produktů se tak rozmohl, že zvýšil celkovou návštěvnost supermarketu o 24%.
Komentáře: