Simulace, která potvrzuje, že cestování v čase je možné

Napsal Svět kolem nás dne . Kategorie Kontroverzní realita Počet zobrazení:: 13871

Australští vědci vytvořili počítačovou simulaci, ve které se mohou kvantové částice pohybovat zpět v čase. Tento pokud by mohl potvrdit možnost cestování v čase na kvantové úrovni.

Fyzikové z univerzity v Queenslandu, Austrálie, simulovali přesun kvantových částíc za použití fotonů. Konkrétně studovali chování jediného fotonu cestujícího zpět v čase skrze červí díru pomocí tzv. časové smyčky.

Vědci se zabývali dvěma možnými způsoby cestování v čase. V prvním případě fotonová částice projde červí dírou, pohybující se v čase zpět a reagujíc se svým starším „já“. V tom druhém pak projde skrze normální časoprostor a vzájemně na sebe působí s jiným fotonem, který je uvězněn v časové smyčce.

Tato studie by mohla pomoci najít spojení mezi dvěma největšími teoriemi na poli fyziky: mezi Einsteinovou Teorií relativity a kvantovou mechanikou.

„Einsteinova Teorie relativity popisuje svět v obrovském rozsahu hvězd a galaxií, zatímco kvantová mechanika se zabývá detailním popisem světa v malém rozhraní atomů a molekul,“ říká Martin Ringbauer z queenslandské univerzity, který výzkum vedl.

Einsteinova Teorie relativity nabízí možnost cestování časem, pokud je pohybující se objekt „zaseklý“ v časové smyčce. Tato teorie je však známá pro hodně paradoxů jako např. „Časový paradox“, během kterého člověk, jenž cestuje časoprostorem, zabrání své vlastní existenci tím, že znemožní potkání jeho prarodičů.

V již zmiňovaném r.1991 byl navrhnut koncept cestování v čase ve kvantovém měřítku. Bylo řečeno, že takové přesuny vylučují podobné paradoxy.

Kvantové částic jsou jakoby „rozmazané“, což jim dává dostatek prostoru, aby se vyhnuly právě takovým odporujícím se situacím,“ pronesl profesor Timothy Ralph, který se studie účastnil.

A právě tento experiment vedený australskými vědci ukazuje, že takový způsob cestování v čase je možný.

Současně však byly objeveny i nové zvláštní efekty, které standardní kvantová mechanika neuznává.

Zdroj: nature.com