13 triků, jak vás supermarkety nutí utratit víc peněz
V supermarketu není nic jen tak náhodou, vše má svůj důvod a účel, abyste utratili více, než jste původně chtěli.
Supermarkety se snaží udržet nás v obchodě co nejdéle, nabízet nám zboží, které je výhodné obzvlášť pro jejich zisk a zboží, které jsme si původně ani koupit nechtěli. Triků a různých podpůrných prostředků, které používají je spousta. Přečtěte si o několika z nich, ať máte příště výhodu a víte, co na vás provozovatel obchodu zkouší. Třeba když si to uvědomíte předem, budete více imunní.
Akce - Nápis AKCE v letácích a v reklamě má jeden hlavní účel. Dostat vás dovnitř obchodu, , abyste nakoupili i jiné zboží, které už tak výhodné není.
Nákupní košík - Taková samozřejmost, že o ni už ani nepřemýšlíme. Nákupní košík na kolečkách, do kterého vkládáme věci co jsme chtěli koupit. Ale opravdu jsme je chtěli koupit?
Vůně prodává - Zboží, na kterém má obchod velký zisk jsou umístěny hned u vchodu, kdy váš nákupní košík ještě prázdný a vy máte chuť nakupovat. Typicky jsou to zelenina, ovoce nebo to krásně vonící čerstvě (do)pečené pečivo.
Něco je dobré schovat - Obchodníci dobře vědí, co mají vystavit a co schovat. Potraviny a zboží denní potřeby, které nezbytně každý potřebuje nakoupit, jsou umístěny co nejdále od vchodu.
Dobře postavené bludiště - Jakmile zákazník jednou vstoupí do bludiště uliček, tak jejich pečlivě promyšleným sestavením, je nucen projít jednu za druhou, aniž by někde odbočoval.
Světlo hraje svoji roli - Možná jste si toho už všimli, ale v různých částech obchodu jsou světla s různou teplotou barev.
Napravo, ale hlavně v rovině očí - Nejvíce se prodává zboží umístěné v rovině očí. Je to tak lukrativní místo, že dokonce výrobci a dodavatelé platí obchodníkům za to, když jejich zboží umístí právě do regálu v té správné výšce. Kde je zboží v obchodě umístěno často rozhoduje o tom, jestli to bude prodejní hit nebo propadák.
Prodává i dotyk - Průzkumy prokázaly, že je důležité, aby zákazník měl zboží na dosah.
Útok na všechny smysly - Nesmíme zapomenout na hudbu. Studie mluví jasně - pomalá hudba nutí lidi nakupovat pomaleji a utratit víc.
Více prostoru - V prostorech plného nakupujících lidé tráví méně času, méně nakupují a necítí se tam příjemně.
Časově omezená nabídka - Pokud víme, že nabídka je omezená jen na určitou dobu, vzbuzuje to v nás pocit nutnosti nabídky využít.
To nejlepší nakonec - Místo, kde s největší pravděpodobností nakoupíte něco, co jste vůbec nechtěli - fronta u pokladny. Pečlivě umístěné, vybrané a zaplacené zboží, které máte nejdelší dobu před sebou.
A máte naši kartu? Karta, kterou musí dnes už mít každý obchod. A nemyslete si, ta data, která přes identifikaci vaší kartou obchod získá, velmi pečlivě analyzuje a na jejich základě optimalizuje skladbu svého zboží, zjišťuje trendy a přizpůsobuje se tak, aby více prodal - a vy utratili.
Lidicky.cz, celý článek je ZDE.
Komentáře: